Daiwa ritės yra labai populiarios tarp meškeriotojų tiek mūsų šalyje, tiek visame pasaulyje. Daiwa ritės yra kokybės ir patikimumo etalonas. Japonijos kompanija „Daiwa“ žvejybos įrangą gamina nuo 1945 m. Įmonė nuolat kuria naujas technologijas ir kasmet išleidžia naujus ričių modelius. Daiwa siūlo įvairių dydžių, specifikacijų ir kainų lygių rites. Kiekvienas meškeriotojas, tiek pradedantis, tiek profesionalas, galės pasirinkti ritę, atitinkančią jo reikalavimus.
Šiame straipsnyje pakalbėsime apie svarbiausias technines charakteristikas, kurios turi didžiausią reikšmę renkantis ritę, išvardinsime 10 geriausių Daiwa ričių pagal kainos ir kokybės santykį.
Iš kokių medžiagų gaminamos Daiwa ritės
- DS4 yra Daiwa patentuota kompozitinė medžiaga, turinti gerą stiprumą ir lengvą svorį, naudojama biudžetinės klasės ritės korpusams ir rotoriams gaminti.
- DS5 yra kompozicinė medžiaga, kuri pranoksta DS4 medžiagą pagal stiprumo ir svorio santykį ir naudojama vidutinių kainų ritėms gaminti.
- „Zaion 5“ yra nauja kompozicinė medžiaga, panaši į DS5, tačiau savo stiprumu ir lengvumu pranašesnė už „Zaion“.
- „Zaion“ yra didelio modulio grafito kompozitinė medžiaga, kurią sukūrė „Daiwa“ ir naudojama daiwa ritės korpusų ir rotorių gamyboje. Medžiaga pasižymi dideliu stiprumu, mažu svoriu ir dideliu atsparumu korozijai. „Zaion“ yra 20% patvaresnis nei nailono/ABS medžiaga, kurią naudoja kiti ritės gamintojai. „Zaion“ ritės korpuso stiprumas prilygsta aliuminio ir magnio lydinio korpusui, o „Zaion“ yra apie 50% lengvesnis.
- Air-Metall (Magnesium) yra magnio lydinys, kurį Daiwa inžinieriai sukūrė 2000-ųjų pradžioje. Jis pasižymi aukštos kokybės aliuminio lydinių stiprumu, bet tuo pat metu maždaug 40 % mažesnio svorio.
- Super Metal (aliuminium) – tai didelio stiprumo aliuminio lydinys, kurį naudoja Daiwa ritės korpusams, rotoriams ir ritės mechanizmų dalims gaminti. Lydinys yra sunkesnis (apie 40%) nei magnio Air Metalas, tačiau lenkia jį antikorozinėmis savybėmis ir gebėjimu atlaikyti abrazyvinį mikrodalelių poveikį.
Daiwa ritės gaminimo technologijos
Korpusas
- HardBody-Z – ritės korpusas pagamintas iš aliuminio lydinio, toks korpusas patikimai apsaugo ritės pavarą ir taip užtikrina aukštą sukimosi sklandumą.
- MONOCOQUE (MQ) – skirtingai nei įprastos ritės, kurių korpusas susideda iš paties korpuso ir užsukamo dangtelio, MONOCOQUE korpusas atlieka atraminio rėmo funkciją, o dangtelis yra įsukamas į korpusą ant sriegio. MONOCOQUE korpusas suteikia daugiau vietos ritės korpuse ir talpina tvirtesnę, didesnę pagrindinę porą.
- Air Rotor – tuščiaviduris rotorius yra lengvesnis nei įprasti rotoriai, užtikrina tolygų apkrovos paskirstymą, sumažina vibraciją, pagerina pusiausvyrą sukimosi metu dėl žemesnio svorio centro.
Vidinių mechanizmų
MagSealed yra technologija, skirta apsaugoti ritės mechanizmus nuo vandens, dulkių, smėlio ir purvo naudojant feromagnetinę alyvą. Aliejus prisotintas mikroskopinėmis geležies oksido (magnetito) dalelėmis, kurios yra 10 kartų mažesnės už gripo virusą. Feromagnetinė alyva naudojama kartu su magnetų apvadu, todėl magnetų veikiamos alyvos dalelės sujungiamos į vienalytę skystą medžiagą, turinčią stabilų, nedūžtantį kontūrą. Gauta alyvos magnetinė membrana tvirtai laikosi vietoje, palengvina ritės judančių mechanizmų sukimąsi ir apsaugo mechanizmo vidų nuo pašalinių dalelių, nešvarumų ir vandens patekimo. MagSealed technologija gali būti naudojama apsaugoti rotoriaus mazgą, linijinį ritinėlį, rutulinius guolius abiejose pagrindinės poros veleno pusėse.
Dantračių technologija
DIGIGEAR II (DIGITAL GEAR DESIGN) yra technologija, skirta didelio tikslumo kompiuteriniam pagrindinės poros sukimo momento perdavimo iki pavaros mechanizmo skaičiavimo. Pagrindinės poros gamyba atliekama ne didesniu kaip 1 mikrono nuokrypiu nuo apskaičiuotų matmenų. Kompiuterinis skaičiavimas užtikrina maksimalų kontaktinį plotą tarp krumpliaračio dantų, pagerina ritės charakteristikas, padidina sukimosi tolygumą ir sumažina trintį.
INFINITE ANTI-REVERSE yra momentinė atbulinės eigos rotorių sistema, pagrįsta laisvos eigos principu, pagrįsta ritininiu guoliu.
SILENT OSCILLATION – tai lėta ir slenkamoji ritės sistema, kurią sudaro guminiai elementai, kurie slopina vibraciją, todėl ritė veikia tyliai ir sklandžiai. SILENT OSCILLATION sistema žymiai sumažina apkrovą ir leidžia pasiekti tvirtesnį ir tikslesnį valo susukimą ant ritės.
TOUGH DRIVE GEAR – pagrindinės poros krumpliaračių padengimo specialia keramine danga technologija, kuri padidina ritės galią, padidina krumpliaračių atsparumą dilimui, o tai užtikrina ilgą Daiwa ritės veikimą.
ATD (Automatic Tournament Drag System) yra naujo tipo Daiwa ritės stabdys, kuris pakeitė ankstesnės kartos ritėse įdiegtą UTD stabdį. ATD turi labai sklandų ir itin tikslų reguliavimą, leidžia tiksliai sureguliuoti apkrovą ir sklandžiai veikia įvairiais režimais.
Daiwa ritės guoliai
- CRBB – korozijai atsparus guolis. Tai sandaraus tipo guoliai, pagaminti iš aukštos kokybės patvaraus legiruotojo plieno su specialiu dilimui atspariu sandarikliu.
- SHIELD BB – standartiniai sandaraus tipo guoliai, kad teršalai nepatektų ir nesulaikytų tepalo, besisukančiose guolio dalyse sumontuotas specialus hermetiškas sandariklis.
Bugnelio gamybos technologijos
- ABS Spool – Anti-Backlash System, tiesiogine prasme – apsauga nuo praslydimo sistema. ABS ritė yra atvirkštinė kūgio ritė. ABS ritė laiko daugiau valo, geriau fiksuoja valą, turi didesnį vidinį diametrą, kas leidžia naudoti didesnio skersmens frikcinio stabdžio diskus. ABS ritė padidina užmetimo atstumą ir leidžia padidinti apkrovą bei padidinti jos greitį.
- AIR SPOOL – tiesiogine prasme oro ritė. Ritė su didesnio skersmens šerdimi, kuri leidžia naudoti didesnio skersmens frikcinius diskus, leidžia padidinti stabdžio greitį ir jo tikslumą. Padidėjęs šerdies skersmuo sumažina ritės talpą. AIR SPOOL ritės pagamintos naudojant ABS technologiją.
- CROSS WRAP – ritės valo kryžminio vyniojimo sistema, kuri kiek įmanoma neleidžia kilpoms nusimesti nuo ritės, užtikrina lengvesnį valo atsiplėšimą ir padidina užmetimo atstumą.
- TWIST BUSTER – tai linijos tiesimo volas su pusrutulio formos įdubomis, kurios neleidžia linijai suktis aplink savo ašį. Volelis, apsaugantis nuo sukimosi, fiksuoja liniją reikiamoje plokštumoje ir apsaugo nuo daugumos susisukimų. Twist Buster sistema Daiwa ritėse naudojama nuo 1995 m. 1997 metais buvo pristatyta Twist Buster II sistema: bugnelis buvo sumontuotas ant nedidelio CRBB tipo guolio, todėl buvo galima naudoti plonus valus.
Daiwa ritės markiravimas
Pamėginkime išanalizuoti Daiwa ritės pavadinimą: Daiwa 18 Freams LT2500S-XH
Daiwa – yra ritės gamintojo pavadinimas.
18 – metai, kai ritė buvo parduota, skaičius 18 žymėjime rodo, kad ritė buvo modifikuota 2018 m.
Freams – yra ritės serija.
LT – nurodo, kad ritė pagaminta pagal (Light & Tough) koncepciją, kuri reiškia žymiai lengvesnes rites, nepakenkiant jų stiprumui ir ilgaamžiškumui.
Prieš LT gali būti raidės:
FC – Finesse custom – ritės su lengva rankena ir be Mag Sealed technologijos.
QD – Quick drag – Daiwa ritės su galimybe greitai įjungti ir išjungti frikcinį stabdį.
Raidės po keturių skaičių nurodo būgno gylį:
D – Deep – gili
S – Shallow – sėkli
SS – Super Shallow – super sekli
Daiwa LT ritės eina tokia eilės tvarka D > įprasta (nežymėta) > S > SS.
Pavyzdžiui: 2000 dydžio ritės gilioji ritė bus 2000D, įprasta 2000, sekli 2000S ir super sekli 2000SS.
C – žymėjimas brūkšneliu po keturių skaitmenų, reiškia „Compact Body“. Ritės korpuso dydis yra vienu dydžiu mažesnis nei ritės būgnelio dydis. Pavyzdžiui, LT3000-C turi 2500 korpusą ir 3000 būgnelį.
XH – ritės žymėjimo pabaigoje rodo ritės perdavimo santykį.
Jis gali turėti šias vertes:
P – Power Gear – galios pavara (pavaros santykis mažesnis nei 4,9:1)
H – High Gear – padidinta pavara (pavaros santykis 5,5:1–5,9:1)
XH – Extra High Gear – itin aukšta pavara (pavaros santykis didesnis nei 6,0:1)
Jei Daiwa LT ritėje nenurodyta pavara, tai laikoma normalia pavara, pavaros santykis 5,0:1-5,4:1.
DH – raidės pačiame ritės žymėjimo gale reiškia Dviguba rankeną.